miercuri, 11 aprilie 2012

A trecut si SCOALA ALTFEL

          Incepuse ca o nebunie, caci nimeni nu stia cu ce se mananca. Cum nimeni nu stie cu ce se mananca nici noua titularizare. Adica acum se stie, dar acum o luna, scoala romaneasca era in plop si plopul in aer,vorba aia, in ceea ce priveste titularizarea.
Mai nou automat trebuie sa ai si master ca sa fi profesor. Ma intreb daca au de gand sa si ridice salariile pentru asta, caci eu sunt cu masterul in stand-by de vreo 2 ani pentru ca nu-mi permit un an la taxa(poveste un pic mai lunga, spusa pe indelete mai de mult). Nu de alta, dar la mai putin de 10 milioane pe luna si cu master, am fi ori supracalificati,ori sub platiti,avand in vedere ca la tarabe se castiga mai bine sau la fel. Trebuie sa treci de un examen(propriu zis) de licenta, apoi o inspectie care iti da mai departe drumul la examenul de titularizare. Odata luat si examenul si postul, nu esti automat titular, ci esti stagiar timp de doi ani(in care te verifica un mentor-sincer ma indoiesc ca vor fi facute ca lumea astea-e rost de mai multa spaga doar) si abia dupa ce iti dai gradul definitiv, devii titular. In astia doi ani,trebuie sa-ti dai si masterul.
          Dar destul cu aberatiile idioate ale PDListilor. Sa revin la titlu, si anume una din putinele idei zic eu bune,din partea mai devreme numitului Guvern. Astaptam cu nerabdare Scoala Altfel. Initial a fost un calvar pentru colegi(pentru unii a si ramas). Eu eram dornic sa se faca caci mie activitatile extrascolare imi plac, atata timp cat sunt facute nu doar pe hartie. Recunosc ca la clasa nu reusesc mereu sa le realizez, dar cele pe scoala le punctam. Mi-am planificat prezentari power point despre curiozitati ale lumii in care traim-am inavatat si eu si elevii unele lucruri noi,le-am mai explicat si eu cate ceva in plus pe unde m-am priceput. Am vizionat filmul Freedom Writers cu ai mei(activitate facuta si la Ghidigeni in urma cu 2 ani) si din ce am inteles le-a placut mult(desi initial nu pareau prea prinsi de subiect). Vineri, in ultima zi am culminat cu o excursie la Birlad, la ZOO, muzeul Vasile Pirvan si o piesa de teatru, Lada(ce punea in antiteza lumea Julietei si a lui Romeo lui Shakespeare si lumea moderna-adica dragostea adevarata, boema vs sexualitatea si violenta de azi). La Zoo a fost frumos, desi trebuie sa recunosc ca unele conditii nu mi-au placut deloc(neschimbate de acum 2 ani),ursii stand de exemplu in niste custi cat un dormitor de mare. Unul saracu isi balanganea mereu capul intr-o parte si alta, semn clar de stres si nervozitate(m-a invatat si pe mine Discovery). Babuinul Bobo a fost cuminte fata de cum il stiam eu, nu s-a dat in stamba deloc.
      Gradina Zoologica la Birlad este amplasata in cadrul Gradinii Publice. Nu stiu cati dintre voi stit, dar Gradina noastra Publica nu ma da pe spate cu nimic. Mi se pare chiar mica-ori eu prin Gradina Publica inteleg un domeniu relativ mare. Cam asa cum este la Birlad. Nu sunt la fel de multe alei ca la noi(sau nu le-am vazut eu) da spatiul este mult mai mare. Practic, Gradina lor este facuta la marginea unei paduri, astfel incat este destul de mare. Pe la intersectii am vazut iepurasi-statui,care impodobeau orasul. Deasemenea, pe strazi erau ghirlande(cum sun de Craciun) doar ca de Pasti! Orasul este unul foarte chochet,este chiar maricel(mai mare ca Tecuciul) si foarte curat. Merita vizitat!
        Joi am avut un concurs. Un concurs organizat de mine, cu ajutorul colegelor de engleza din comuna, deci practic organizat de noi trei. Subiectele au fost facute de noi, si desi initial planificam sa il dam numai noi 3 scoli din comuna, din cauza unei neintelegeri,au mai dat si alte doua scoli(Vladesti si Elena Doamna sin Cuza Voda). La anul sper eu sa-l marim si sa reusim sa adunam mai multe scoli participante. Momentan abia am strans lucrarile si banutii(taxa a fost de 5 lei,cu ajutorul carora voi achizitiona cadourile pt premii) si presupun ca de saptamana viitoare vom intra si la corectat. Sun "doar" 81 de lucrari ce trebuiesc trecute prin 2 maini. Nu ar fi problema, caci am mai trecut prin asa ceva la alte concursuri,dar ma gandesc ca daca la anul vreau sa ne extindem... nu stiu cum vom corecta.































































































7 comentarii:

Anne spunea...

Din cate inteleg de aici scoala altfel a mers destul de bine...
Nu inteleg cum a fost cu excursia totusi ...adica nu cum a decurs ci cum de v-a dat voie . Noua ni s-a spus ca n-avem voie excursie de o durata mai mare de 6 ore ori in 6 ore nu prea ai unde sa mergi...

Cristian spunea...

Nu ai voie de excursie mai mare de o zi. Adica puteati pleca dimineata si sa va intoarceti seara. Practic, profilor vostri le-a fost sila sa mearga in excursie,gandind ca pierd timpul de pomana,sau eu stiu...?!

Cristian spunea...

Am dat share pe fb

Anonim spunea...

http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/concurs-organizat-viasat-history-historia
domnule profesor, va salut, cu respect!
Uite aici un concurs ma gandeam ca ai sanse vad ca ai initiative peste initiative, which is good so here it is... pupaaaaaa
Elena

elite spunea...

Una peste alta, din punctul de vedere al elevilor scoala altfel a fost o reusita. A fost o reusita acolo unde s-a intamplat ceva ca fie vorba intre noi pentru unii colegi chiar si diriginti a fost o perioada de tras chiulul. Ne-am speriat la inceput ca asa ne sperie noutatea dar zic eu a fost ok.
Cat despre masterul necesar titularizarii nu stiu ce sa zic. Eu am facut uin master de 1 an "Didactica matematicii" cu lucrare de licenta cu tot, la care am primit si bursa dar care din pacate e posibil sa nu fie valabil desi l-am facut la UAIC. Vom trai si vom vedea. Vacanta frumoasa!

Anne spunea...

Si-a trecut un an si ceva de la scoala altfel.
Si-acum imi amintesc filmul ala. A fost foarte dragut , desi cred ca-l mai vazusem odata inainte .

Cristian spunea...

Presupun ca te referi la Freedom Writers. Pe vremea aia nu exista Scoala Altfel, atunci era o activitate extrascolara petru amintirea victimelor Holocaustului propusa de mine pentru clasa a 8a,adica voi.