joi, 5 august 2010

"Citat misto"

 
 
Aveam de gand sa pun la titlu un citat misto din filmul cu Russel Crowe si divina Marion Cotillard, A Good Year, insa nu l-am notat aseara si acum nu mai gasesc replica si nici imdb nu a fost de mare ajutor. Am vazut pt prima oara filmul asta ieri pt ca nu ma omor dupa Russel Crowe, desi trebuie sa recunosc ca nu as mai spune NU cu asa mare vehementa la urmatorul film cu el, dupa ce am vazut Gladiatorul, Robin Hood si A Good Year.

A venit aseara o prietena si m-a scos din casa la o plimbare pana la Papadie. Ea nu stia ca la noi e festival de film insa i-am spus si ne-am oprit si pe acolo. Pentru cine nu e din Galati, in orasul nostru cu un singur cinematograf si ala ocazional este acum un festival de film. La teatru si inca intr-un loc isi proiecteaza filmele amatori iar pe esplanada Casei de Cultura(ce dracu e esplanada?, de ce nu i-au spus Piata casei de Cultura sau mai stiu eu cum, ca la Piata Universitatii sau cum se numesc alea din bucuresti; probabil esplanada e o platforma dar cu nume fancy) se proiecteaza la 17 si 21 filme in aer liber. Cele 1000 de scaune puse la dispozitie s-au dovedit a fi putine, intr-adevar pentru multimea adunata, si amplasate prost pentru ca lumea a inceput sa le ridice pe sus ca sa le ia pentru nush ce prieten sau prietena care urma sa vina. Efectiv s-au vanat scaunele goale. As da aici  programul festivalului(a inceput luni si se termina sambata) insa nu are rost pentru ca nu stiu daca sunt filmele alea. Ieri trebuia sa fie Atonement dar l-au dat acum 2 seri si ieri au dat X-Men Wolverine, care nici nu apare in programul dat publicitatii, deci mergeti acolo si fiti surprinsi. Luni intr-adevar au inceput cu Avatar. Teoretic ar mai da Ice Age III sambata, daca vreti aveti la blogroll DIN SI DESPRE GALATI si aveti post cu programul(este antepentultimul sau ceva de genul).

Nu am stat la tot filmul pentru ca il vazusem si nici nu cred ca aveam chef sa stau la un film intreg acolo. Ma asteptam sa fie multa mitocanie, pentru ca noi ajunsesera acolo pe la 8 si de la 8 la 9 s-a umplut tot locul si chiar in spatele nostru(tot timpul e cineva in spatele, fata  ta  la cinema, care se dovedeste a fi un nesimtit) se asezasera niste tipi galagiosi si eram sigur ca or sa fie la fel si in timpul filmului. Culmea, spre surprinderea mea, inafara de cateva cateva reactii mai puternice pe la primele secvente, nu au fost probleme de genul, ceea ce ma face sa cred ca daca lumea ar mai si da bani pe un bilet, poate s-ar simti sa se poarte civilizat, asa cum te astepti si de la cel de langa tine sa se comporte.

Pentru ce care nu stiu de ce avem doar un cinema asta e pentru ca pretul se scumpise destul de tare si nu era justificat. Vedeai un film nou, recent, insa in conditii foarte proaste, inafara de faptul ca trebuia sa inghiti toti nesimtitii, trebuia sa stai in frig sau cald, in functie de anotimp, pentru ca nu era nici caldura si nici AC sau ventilatoare in sala, si sa stai pe niste scaune jerpelite si vechi de 30 de ani. Si pentru ce sa suporti astea cand acasa il vedeai pe gratis si confortabil? Dacia si Popularul se dusesera de mult, Centralul asa s-a dus, odata cu scumpirea biletului pentru Terminator 3, pret care nu a mai coborat, Republica a mai rezistat cativa ani pana a ajuns in paragina si apoi cazino. Insa acum e iar gol, si de inchiriat. Singurul care rezista este fostul Tiglina, actualul VIP. Cand am fost eu acolo la Romeo Must die(Jet Li,Aaliah) lumea era civilizata, era si o idee mai scump ca la alte cinema-uri dar stateai pe canapea confortabila, cu masuta in fata, si nu erau atat de multe locuri ca intr-un cinema normal. Bine, ca nici macar un sfert nu s-a unplut sala. Si el rezista in continuare pentru ca inauntru e si bar in toata regula, cu terasa afara, in weekend-uri e si discoteca si astfel omul face destui bani cat sa tina si cinematograful.



Va las cu ceva mai amuzant.



Un comentariu:

Mihai spunea...

Eu am vazut vinerea trecuta Ice Age 3, a fost cu adevarat bun. Acum vreau sa vad versiunea 3D :) Organizarea a fost proasta, atat din punct de vedere al respectarii programului filmelor, cat si a felului cum au aranjat locul. Am avut noroc ca o colega putea sa-mi spuna dinainte ce film va rula. Chiar si asa, e laudabila initiativa de a organiza asa ceva la Galati. Am auzit oameni care spuneu ca ar fi dat bani sa vina la film (la Ice Age 3).