marți, 10 august 2010

Iesire din decor

In weekend-ul ce a trecut am fost cu niste prieteni la Lepsa. Dupa un drum de vreo 3 ore si un popas dupa Focsani, am ajuns la munti. In mare, drumul a fost acceptabil, pe alocuri fiind cu probleme, cum ar fi intre Tulnici si Lepsa de exemplu, si in apropiere de Tulnici, venind dinspre Focsani. Ne-am cazat la o pensiune, Arpiola Complex. Primisem de la Bogdan site-ul cu prezentarea complexului si am ramas placut surprins cand am vazut ca pensiunea era cu casute, insa nu cum am intalnit in alta parte, ci  casute cu o camera cat de cat spatioasa si o baie cu cabina de dus, care a fost un plus major. Am dat 70 lei pe noapte(paturile fiind duble am platit 70 pe cele 2 nopti de fapt ca am stat cate 2 in camera),meritand toti banii pentru ca era curatenie si compania placuta. Ne-am inteles cu gazdele foarte bine, punandu-ne la dispozitie  si lemne pentru gratar, servindu-ne cu tuica buna, acolo facuta, si un pahar de lapte proaspat cand am mai indraznit sa cerem. Culmea e ca ea era profesoara de engleza, ca si mine, si sambata seara se mai cazase acolo o profesoara de engleza, de au zis prietenii mei ca facem consiliu profesoral! :))
                 Imprejurimile sunt superbe, chiar Arpiola fiind sus pe munte(de aceea urcatul de la strada era ceva mai problematic(in sensul ca nu era beton sau asfalt pe drum ci pietris insa se putea urca usor odata ce-ti explica gazda cum sa faci) si vineri noapte am urcat de la  pensiune sus in poiana unde am admirat Calea Lactee vreo ora aproape, pana la 1 de noapte cand am fugit la somn. A doua zi dimineata m-am plimbat pana la paraul din josul pensiunii, si pe la pranz aproape(ca s-a trezit lumea tarziu) am fost la cascada Putna, un loc foarte frumos. Mergand spre cascada(16 km dus-intors - cam 1h40') am trecut pe langa Cheile Tisitei pe care am zis ca le vedem duminica, pentru ca cica alea sunt principala atractie la Lepsa. Ni se mai povestise si de o rezervatie naturala care ar avea 12 km dus pana la capat, pana la niste tunele, de unde incep trasee montane pentru cei experimentati,insa stiam ca nu o sa reusim sa facem un asemena traseu asa ca am fost cumpatati. Duminica nu am mai fost insa la Chei pentru ca am fost iar sus la poiana, insa undeva si mai sus de unde se vedea manastirea din Lepsa si munti in fundal, si pe partea cealalta(eram pe coasta) piscuri inverzite. Am mers acolo cu proprietara pensiunii(colega de breasla) si am stat la taclale ore bune pana am facut un ultim gratar si am venit acasa.  Bucegii or fi mai spectaculosi ca munti, insa valea Prahovei e extrem de aglomerata. La Lepsa ne-am bucurat de liniste si intimitate, companie buna si panorame verzi minunatee.

puteam face gratar(si asta am facut 3 zile) insa puteam folosi si aragazul in foisorul central

aici foisorul ce functiona atat ca bucatarie cat si ca sala de mese, si puteam viziona TVul, filme pe dvd sau  sa folosim internetul wireless

erau o multime de pisici, un caine si un catelus, si 2 manzi
aval de parau in spatele pensiunii

si amonte
in drum spre cascada

aici apa sapase o gaura in stanca, perfect rotunda
am mers si la pastravarie sa cumparam cativa pastravi
una din cele 2 casute in care am stat noi. le puteti vedea pe site cu tot cu interior