vineri, 5 iunie 2009

Reduceri the western way? Por que no?!


Astazi era planuit un film review(il fac diseara), insa mi-am adus aminte aseara de o reclama bestiala care circula la spanioli, in anotimpul reducerilor. Da, imi plac reclamele bine facute, si s-ar putea sa va intoxic din cand in cund cu astfel de posturi. Si da, am zis anotimpul. De ce? Nu pentru ca ar fi un intreg anotimp, evident, insa pentru ca sunt reduceri MARI. Si adevarate! Si cand zic MARI nu ma refer la reduceri de 15, 25, 35 %, cum se practica la noi(si unii le practica numai la vitrina magazinului, ca inauntru nu se cunoaste la portofel nici o reducere), ci la reduceri de 30%, 50%, si chiar 70% sau mai rar, 80%. DA, 70%. Si sunt pe bune, se vede frate ca il iei mai ieftin! Reducerile sunt asa si la magazinele mici si la cele cu fite. Chiar daca sunt magazine cu lucruri scumpe, cand sunt reduceri, apoi reduceri sunt frate!, lasa din pret cat % scrie pe vitrina, si in loc sa pleci cu un pantalon scump si de firma, pleci cu 2-3 itemi de firma.
Printre primele lucruri pe care le-am vazut la ei a fost un magazin, El Corte Ingles(Taietura Englezeasca), cam cel mai tare magazin de acolo in materie de haine(vbim de magazine, nu case de moda). Sunt insa pline cu de toate, au si supermarket inauntru, si articole de tot felul, gen real sau selgross/metro(apropo, era si metro in spania, dar se numea altfel-ceva gen mekro-si avea si produsele aro aferente). Eram in Malaga, un oras splendid din care am reusit sa vad mult prea putin intr-o ora de plimbare. Eram veniti din Romania si tata a zis sa ma plimbe putin prin oras. Si cum era aproape de unde eram, m-a dus la Corte Ingles(care era inchis din pacate, era muuuult prea devreme). Dar acum, cand privesc inapoi, mi-aduce aminte de filmele alea glossy in care o adolescenta e antrenata de o prietena mai mare in lumea shoppingului-si cum poti initia pe cineva in shopping, decat ducand-o la cel mai tare mall din oras? Ei, cam asa si eu, mi-a fost prezentat din prima cel mai tare magazin de la ei. Am mai vazut eu si alte lucruri acolo, insa nu despre asta vroiam sa va vorbesc.
In perioada Craciunului si a Pastelui, ei au reduceri mari pentru ca in primul caz se dau cadouri(Si nu mai vezi o reclama pt detergent la tv sau alte produse obisnuite. Toate reclamele sunt la jucarii, si parfumuri. Si cand zic TOATE, nu exagerez!) si in al doilea caz pentru ca de regula coincide cu schimbarile de stoc pt vara(si prin martie aprilie sunt reduceri din cauza schimbarilor de stoc, insa nu tin asa mult) si presupun ca si la ei vine Iepurasul. Craciunul la ei e sarbatoare importata, mai mult e chestia de impodobit casa, ca nu isi prea impart ei cadouri de Mos Craciun. Mos Nicolae nici atat. Ei au Regii Magi pe 6 ian, si acestia aduc cadouri copiilor. Deci pentru copii romani, e cel mai tare acolo pt ca au Sf Nicolae, Craciunul,Regii Magi! Pentru mine si mai si: Sf Nicolae, Craciunul(si zi de nume cica), data nasterii, Regii MAgi, si Sf Ion(iar zi de nume)! OMG!

Si unde vroiam sa ajung de fapt cu acest post, care s-a lungit fara seaman... Era o reclama la reducerile pe care le fac astia aproape de Craciun, prin nov-dec, cu o prezentatoare extraordinar de frumoasa, sexi, cu o voce de te baga in boale(adica tot sexy, dar nu vroam sa repet) si care e imbracata in stilul anilor 60, care acum de cand cu Amy Winehouse si cu Duffy, e atat de la moda si chic. And she looks great! And she's funny too! Oh, I'm so dreamy right now... :))

Si iata ce spune:
Vreau sa lansez un mesaj
analistilor de bursa
brokerilor
si expertilor economici!
Familiei mele,
prietenelor mele,
indicelui nikkei
vecinelor mele,
celor pe care nu ii cunosc
si tie!


Uite ce pantofi mi-am luat pentru 39 de Euro!

si la sfarsit exclama: In sfarsit!





Un comentariu:

Raluca Mihai spunea...

:) entuziasmul cu care exclama la sfarsit te face sa ii cumperi instant. Dar vorba noastra...nicaieri nu-i ca la noi!:)